چرا برخی از مردان نمیتوانند ادرار خودرا نگهدارند

گروه پزشکی مجله اینترنتی ائویمیز :آیا به تازگی با تکرر ادرار مواجه شده اید؟ اگر مردی در سنی خاص هستید و احساس می کنید نمی توانید ادرار خود را نگه دارید، دچار هراس نشوید. این نشانه ای مرتبط با افزایش سن در مردان است.

گرچه این خبر شاید احساس شما را درباره نیاز مکرر به استفاده از توالت بهتر نکند، اما می دانید که در جهان تنها نیستید. خبر خوب این است که راه حل هایی برای بهبود این شرایط وجود دارند.

چرا نمی توانید ادرار خود را نگه دارید؟

مردان دارای غده ای به نام پروستات هستند که ن از آن بی بهره اند. این اندام به اندازه یک گردو است و بین مثانه و قرار دارد. مجرای پیشاب درست از میان آن عبور می کند. وظیفه پروستات ترشح مایعی است که اسپرم ها را تغذیه و از آنها در زمان انزال محافظت می کند.

تا دهه چهارم زندگی مردان، پروستات به طور معمول عملکرد درست خود را حفظ می کند، بدون این که حتی متوجه آن باشید. اما با افزایش سن، احتمال تورم و بزرگ شدن پروستات نیز افزایش می یابد.

در حقیقت، این شرایط که به نام هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) شناخته می شود حدود ۵۰ درصد مردان در بازه سنی ۵۱ تا ۶۰ سال را تحت تاثیر قرار می دهد. هرچه سن افزایش می یابد، این شرایط نیز شایع‌تر می شود. تا ۸۱ سالگی، احتمال این که دارای پروستات متورم باشید ۹۰ درصد است.

زمانی که مکان قرارگیری پروستات را مد نظر قرار دهید، جای شگفتی نیست که تورم آن می تواند احساس ناتوانی در نگه داشتن ادرار را ایجاد کند.

اما با برخی روش های تغذیه ای ساده می توانید مقداری این شرایط را بهبود ببخشید. اگر تحریک پذیری پروستات شما را به ستوه آورده است استفاده از ها می تواند به عنوان یک راه حل مد نظر قرار بگیرد.


بارداری ، مدل لباس، آموزش آشپزی و خودرو پروستات ,ادرار ,مردان ,شرایط ,افزایش ,توانید ,توانید ادرار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رنگ صدا موزیک فروشگاه هودینگ هنرمندان همدان Elianmwkqb1 seite آگهی طلاب - استخدام طلبه و روحانیون - اخبار حوزه های علمیه وبلاگ اصلی دلانگیزچت اثرات مخرب فضای مجازی شرکت تهویه سازان پرسپولیس|66051586